Ankieta: czy słuchasz muzyki klasycznej na ipodzie?

shostakovich ipodOsobom odpowiedzialnym za umieszczenie Placówki postępu w zestawieniu Przekroju jeszcze raz dziękuję. Odwiedzin teraz tyle, że hej. Zaowocowało to również małą blokadą twórczą, ponieważ miałem gotowy wpis o utworze Schoenberga, ale nie opublikowałem, żeby nie odstraszyć od razu nowych czytelników. No i w końcu w ogóle nie wiem, co pisać, choć projektów i pomysłów wiele.  A w tym poście tylko krótka ankieta:

Dodam tylko, że sam słucham klasyki na empetrójce i polecam to każdemu. Byle nie jadąc na rowerze.

P.S. Jak widać, osiągnąłem biegłość w Microsoft Paint.

Tagi: , , ,

komentarzy 15 to “Ankieta: czy słuchasz muzyki klasycznej na ipodzie?”

  1. bolger Says:

    O co chodzi z tym rowerem? Ja słucham klasycznej nawet podczas grabienia liści.

  2. pangolin Says:

    Ad. Blokada twórcza: umyj kuwetę, może Cię natchnie na drugą część soundtracku do brudnej roboty.
    Ad. Ankieta: Ja nie daję rady, bo jak tramwaj jedzie, to nic nie słyszę, a jak stoi, to z kolei za głośno.
    Shosti wspaniały.

  3. Przemysław Says:

    Bolger: A z tym rowerem to nie, że jakaś profanacja, tylko żeby w ogóle niczego nie słuchać, bo łatwo wyrżnąć w samochód/przechodnia. A do grabienia liści moim zdaniem świetny soundtrack.

    Pangolin: Wiadomości o charakterze prywatno-domowym proszę zostawiać w postaci kartek na biurku, nie komentarzy na blogu.
    Dziękuję za pochwałę pracy, proszę zwrócić uwagę na całkowicie naturalną pozycję słuchawki i fachową rekonstrukcję ucha.

  4. adameq Says:

    Ja jestem czwartą, nieobecną opcją w tej ankiecie:
    „Nie mam odtwarzacza przenośnego”

    Nie lubie po prostu, kilka razy sobie kupowałem coś przenośnego i zawsze lądowało to na półce. Słuchawek używam, bo w pracy inaczej muzyki sie nie da sluchać, ale tylko dobrych i dużych :)

  5. pak4 Says:

    Obiecałem sobie nie pisać przez parę dni i nie komentować, ale trudno…

    Preferuje inne formy odtwarzania. Ale trafia się — na pewno nie brzydzę się klasyką na MP3.

    PS.
    Z odtwarzaczem też jest problem. Jeden kupiłem, nie sprawdził się. Mogę użyć telefonu, ale robię to rzadko.

  6. Mariusz Herma Says:

    Wstyd przyznać, ale zdarza mi się biegać do Mozarta (i to najczęściej do Requiem).

    Co gorsze: „Klaszcze u Rubika” czy „Biega do Mozarta”?

  7. Mateusz "Axun" Kołodziej Says:

    Nie słucham, bo nie mam ipoda ;)

  8. pangolin Says:

    Bieganie do Requiem naprawdę robi wrażenie, niesamowite! Po cmentarzu byłoby najlepiej. Ciekawe czy jest też „Mozart jogging effect”.
    Jak się ściemni spróbuję dookoła bloku do mojego ulubionego fragmentu „W grocie króla gór” Griega, z odpowiednimi krokami + wyrzuty ramion na „bum!”.

  9. Przemysław Says:

    @ M. Herma: E tam wstyd. Zachęciłeś mnie do biegania. Wezmę sobie Siódmą Szostakowicza.

    @ Pangolin: Biegając przy „W grocie króla gór” należy dodać element skradania na początku – udajemy, że nie biegamy.

    @ PAK: Przykro mi, że przyczyniłem się do przerwania odwyku. Co do odtwarzaczy, pan w sklepie polecił mi firmę „iriver”, bo dobra i tania. No i nie narzekam.

    Witam nowych komentujących!

    P.S. A wyniki ankiety ciekawe. Myślałem, że będzie znacznie mniej na „tak”.

  10. Mariusz Herma Says:

    Pamiętaj wśród kogo przeprowadzasz ankietę. Spróbuj zebrać głosy przy wyjściu z filharmonii… ;-)

  11. Kris Says:

    Samochód się liczy?? Bo to raczej „przewoźny” niż przenośny odtwarzacz.

    Z iphonem zdarza mi się wieczorami zasypiać przy klasyce.

  12. jakuzz Says:

    niestety zepsułam ankietę, wybierając 3. na empetrójce słucham kiepskich młodzieżowych zespołów. i nie biegam. ale „Biega do Mozarta” ma szansę zaistnieć jako hasło:) gratuluję medialnej sławy!

  13. Przemysław Says:

    @ Mariusz: Słuszna uwaga. Nie będę próbował, bo odważny jestem przed komputerem.

    @ Kris: Chyba się liczy. I jeszcze ten iphone, choć w stanie poziomym. To ostatnie to zresztą wstyd: zamiast jak porządny obywatel zasnąć przed TV lub na ławce.

    @ Jakuzz: Faktycznie, ankieta zepsuta, możesz se ją teraz wziąć. Dziękuję, w związku ze sławą zmieniamy zasady – już Ci nie płacę za komentarze, natomiast Przywilej komentowania stał się płatny (od wczoraj).

  14. jakuzz Says:

    mam kupony na komentarze. z biedronki. ha.

  15. Aleksander Says:

    Z muzyką klasyczną na mp3 jest zasadniczy problem – większość dobrych nagrań cechuje się dużą dynamiką nagrań (w sensie technicznym: pojedyncze nagranie zawiera zarówno dźwięki bardzo ciche jak i głośne) lub też jest zrealizowana dużo ciszej niż nagrania muzyki popularnej. Dlatego nie podchodziłbym do słuchania klasyki w ruchu bez słuchawek o konstrukcji zamkniętej lub tzw. earplug’ów, które potrafią odciąć dużą część dźwięków z otoczenia. Tu natychmiast pojawia się inny problem, bo ogólnie dostępne (w sensie logistycznym i budżetowym) tego typu słuchawki są robione pod techno i inne taneczne dźwięki, co wiąże się z mocnym przebasowaniem, którego nie sposób poprawić wbudowanym w odtwarzacz korektorem (można zdjąć ilość basów, ale nie zmieni się ich jakości).
    Ale tak poza tym to słucham, owszem :-)

Skomentuj

