Single muzyki klasycznej – o trzmielu

trzmiel-1961Trzmiel to, jak wiadomo, taka gruba, włochata osa. Długo myślałem, że bąk to coś innego, nawet mogłem wymienić różnice między bąkiem a trzmielem, ale okazało się, że to tylko ludowa nazwa trzmiela. Utwór Lot trzmiela napisał Rosjanin Nikołaj Rimski-Korsakow. Był on tylko przerywnikiem opery p.t. Bajka o carze Sałtanie, ale szybko zdobył popularność jako osobne, mini-dzieło. Szaleńcza melodia była pierwotnie „podzielona” między pary instrumentów, ponieważ inaczej nie dałoby się jej zagrać. Obecnie Lot trzmiela służy głównie do pokazywania, jak szybko ktoś umie grać na skrzypcach, fortepianie, gitarze, basie itd. Moim zdaniem, trudno pobić wersję gitarzysty klasycznego José Feliciano. Poniżej zamieszczam ten niesamowity występ. Gitarzysta jest niewidomy, stąd ten świetny pies na scenie. Patrzcie uważnie przy 1:04.

♫ Jose Feliciano – Lot trzmiela

Przeczytaj też: Ostre rosyjskie tańce.
Tagi: , , , , ,

komentarze 4 to “Single muzyki klasycznej – o trzmielu”

  1. Pangolin Says:

    No jeszcze brakuje tego,żeby po 1: 04 Pies podniósł noskiem i podał.
    Jakie różnice wymieniałeś między bąkiem a trzmielem? Ja tez myślałam, że to co innego, bąk wg mnie był mniej kolorowy.

  2. Przemysław Says:

    Ja myślałem, że bąki to te krótsze i grubsze. Ale to po prostu inna odmiana trzmiela.

  3. keenesh Says:

    Ja tez przysiągłbym, że trzmiel to co innego niż bąk. A wykonanie fantastyczne – brak mi słów, też by się chciało tak pomykać po progach. Swoja drogą myślałem, że tylko ja jestem takim odszczepieńcem i gram na klasyku kostką, a to widać nic nadzwyczajnego.

  4. Przemysław Says:

    @ Keenesh – Poszperałem i okazało się, że jest coś takiego jak bąk, tylko że to taka mucha, co wysysa krew z bydła. Jeśli to o coś takiego Ci chodzi, to masz rację.
    Mnie trochę przeraża patrzenie na grę Feliciano. Wygląda, jakby te chwyty były przypadkowe, a to przecież pod kontrolą wszystko. Jeszcze ten pies powinien mu towarzyszyć na tamburynie.

Skomentuj

