„o kalekim świecie”

talk_talk-spirit_of_edenLubię piosenki, które rozsadzają ograniczenia muzyki pop. Należy do nich I Believe in You zespołu Talk Talk. Na albumie Spirit of Eden (1988) angielska grupa postanowiła ostatecznie opuścić gatunek zwany new romantic, a wraz z nim towarzystwo zespołów Duran Duran i Fiction Factory. Nawet w czasach syntezatorów i bitów ich piosenki nie były wesołe, vide ich największy przebój It’s My Life. Ale kiedy zamienili syntezatory coś bardziej analogowego, a formę piosenki na coś bardziej nieokreślonego, osiągnęli zupełnie nową jakość smutku. Nie słyszałem nigdzie takiej muzyki. Może poza solowym albumem Beth Gibbons z Portishead, bo jego współtwórcą był basista Talk Talk.

Crippled world. A time to sell yourself, a time for passing. Talk Talk – I Believe in You:

Tagi: , , , , , , ,

komentarzy 5 to “„o kalekim świecie””

  1. Moon Says:

    Dobrze, że przypomniałeś tę grupę. Jeszcze ich sobie nie przywołałam z mroków niepamięci, a bardzo lubiłam te ich największe przeboje.
    Inne ich utwory może też? Trzeba będzie posłuchać.

  2. Piotr Says:

    Przepiękna płyta. Spirit of Eden. Nie mam nic więcej do dodania w tym temacie :)

  3. tutitt Says:

    Ale w 1988 New Romantic już nie istniała nawet w pamięci tych, którzy wymyślili ten termin:)
    Trochę o New Romantic piszę na
    http://tutitt.wordpress.com/

  4. deStijl Says:

    Ja zawsze wyżej stawiałem „Laughing Stock” ale do „Spirit of Eden” też mam słabość. ;) Szacunek dla ekipy pana Marca.

  5. Przemysław Says:

    Witam i polecam wpis na temat Talk Talk u Mariusza Hermy: http://www.ziemianiczyja.pl/2010/03/o-zbytku-dwoch-nut-czyli-warto-talk-talk/

Skomentuj

