One Damn Song – „o duchu”

Kristin Hersh i Michael Stipe

Chciałem dać piosenkę o zmarłych. Pierwszą, która mi przyszła do głowy, była Your Ghost Kristin Hersh, przebój z 1994 roku. Słuchając tego utworu teraz, trochę trudno uwierzyć, że coś tak smutnego mogło zdobyć popularność. No, ale to były dziwne czasy.

Gościnnie śpiewa tu Michael Stipe z R.E.M. – dzięki niemu refren „Chyba dzisiaj w nocy krążyłeś wokół mnie” jest co najmniej o 50% bardziej przeszywający.

Kristin Hersh to wokalistka alternatywnego zespołu Throwing Muses, o którym na pewno jeszcze napiszę.

I think last night you were driving circles around me

Tagi: , , , , , , , ,

Komentarzy 12 to “One Damn Song – „o duchu””

  1. InguriaSuper! Says:

    Fiiiigaaaa! :P

    (przepraszam. nie mogłam się powszczymać :P)

  2. Przemysław Says:

    Rozumiem, że „figa” nie w znaczeniu „z makiem”, lecz wł. „bella ragazza”?

  3. InguriaSuper! Says:

    Sure thing, Boss! :)

  4. Pangolin Says:

    @Inguria: figa bardziej w bereciku, czy na bosaka w tiulu?

  5. InguriaSuper! Says:

    @Pangolin: najnajnajfigowsze są pierwsze ujęcia jej z gitarką, tam chyba jest w tej firance, ale firanka tu wcale kluczową nie jest ;) Raczej rozpuszczone włosy, i te jej niesamowite ruchy głową – pełna hipnoza, co lepsza, to chyba jakiś stały tik, sprawdzałam w innych widełach… Ale ja zboczona jestem, więc do żadnych badań reprezentatywnych ta wypowiedź się raczej nie kawlifikuje :P A czemu pytasz?

    Co więcej muszę powiedzieć, że utwór za pierwszym razem mnie nie rozwalił, ale jego hipnotyczna prostota staje się uzależniająca po kilku przesłuchaniach… Piekno, piękno, piękno! Zwłaszcza jak się pan R.E.M. dołącza. Smutno, cudnie. Achhh.

  6. Pangolin Says:

    @Inguria: Nie wiem, tak se pytam, ot co. Może zawsze jak ma być podniośle, o muzyce/zmarłych/sztuce/namiętności to mi schodzi na falbanki i inne frędzle. Mi się to podoba:
    http://pl.youtube.com/watch?v=z9Z-VC2k1yI

  7. Pangolin Says:

    @ Ing:
    I to:
    http://pl.youtube.com/watch?v=uhJpD0PvfbA&feature=related
    Nie wiem, czy nie było tu tego wcześniej, najwyżej mi się dostanie. Idę obiad robić.

  8. InguriaSuper! Says:

    A mnie się podoba to: http://pl.youtube.com/watch?v=kFoWvu-86O8
    Tu pani występuje solowo, dość nowa rzecz. Niestety pani poszła w blondy, ale muzycznie jak dla mnie fajnie jest.

    Smacznego obiadu, ja dziś jadłam pierogi ze sklepu :P

  9. InguriaSuper! Says:

    A to to już w ogóle czadowe:
    http://pl.youtube.com/watch?v=ojaoaHr3nZ8&feature=related
    Ale może koniec odbierania Przemysłowi chleba!
    Przepraszam i wracam do tłumaczenia filmu o Afganistanie o_O

  10. Przemysław Says:

    @ Inguria: Spoko, tym chlebem się podzielę, do dawania linków zachęcam, szczególnie takich. Znam piosenki Throwing Muses, które dawała Pangolin, a Hersh za wielu nie znałem. Świetne, a szczególnie ta pierwsza, In Shock, z (chyba) kwartetem smyczkowym.

  11. InguriaSuper! Says:

    @Przemysł: Ja za to nie znałam jej ani solowo, ani grupowo, a te fajowe piosenki odnalazłam na youtubie dzieki inspiracji dostarczonej przez Twojego wpisa :)

    A to jak tak Cię kręcą smyczki to tu odpłyniesz:
    http://pl.youtube.com/watch?v=H0gN677oBpc&feature=related

  12. Przemysław Says:

    To już bardzo awangardowe, ale owszem, smyczki mi się podobają, awangardowy ze mnie chłopak.
    Cieszę się, że wpis był inspirujący. :)

Skomentuj

