One Damn Song – „nie dziwię ci się”

Nie lubię gloryfikowania samobójstwa. Koszulki z listem pożegnalnym Kurta Cobaina, analizowanie jego pamiętników – doprowadza mnie to do szału. O wiele bardziej przekonuje mnie podejście Chan Marshall, znanej pod pseudonimem Cat Power. W piosence I Don’t Blame You („nie dziwię ci się” a dosłownie „nie obwiniam cię”) współczuje ona gwiazdorowi rocka, czyniąc przy okazji parę obserwacji na temat istoty tej muzyki.

„Mówili, że jesteś najlepszy, no ale to przecież były tylko dzieciaki”. Jak długo można się cieszyć, że nastolatki lubią twoją muzykę? I co dzieje się z przekazem? „Oni i tak tego nie rozumieli, czy widzisz jak odchodzą i tylko drapią się po głowach?” No i najważniejszy aspekt bycia idolem – płytka fascynacja jego osobowością „To, że wiedzą jak się nazywasz, nie znaczy, że wiedzą co w sobie skrywasz”.

Cat Power, jak niewielu współczesnych twórców „alternatywnych”, wierzy w tworzenie muzyki w 100% na serio i z pełnym poświęceniem. Polecam każdemu, komu tego dziś brakuje.

Oficjalnie piosenka nie jest o Cobainie, ale mało kto w to wierzy.

They said you were the best but then they were only kids:

Tagi: , , , , , , , , , , ,

komentarzy 10 to “One Damn Song – „nie dziwię ci się””

  1. Pangolin Says:

    Ciekawe czy ta flanela to tu specjalnie?

  2. InguriaSuper! Says:

    Zdjęcie Kurta czadowe, ciekawa jestem czy kiedykolwiek znajdę tu coś o Nirvanie ;-) Cat Power fajnie zamszowa, ciekawe czy śpiewanie w piżamie to taki protest przeciwko lansowaniu się w dizajnerskich ciuchach? Bo jeśli ona traktuje swoją muzykę jako misję, to sądzę, że jej strój też jest nie bez znaczenia… Ale generalnie widzę, że udziela się Autorowi nastrój „Świąt Cmentarnych”, oj udziela… Żadnych halołinów, triks or tritów?

  3. InguriaSuper! Says:

    @Pangolin: great minds think alike, też mnie zastanowiła ta piżamka :P

  4. Przemysław Says:

    Zamszowa, ładnie powiedziane. U mnie żadnych halołinów obcych, tylko staromodnie, po polsku. Bo ja staromodny chłopak jestem.

    Co do flaneli/piżamy to nie wiem, czy to faktycznie nie jest celowy hołd dla grunge’u. Ale może to nadinterpretacja.

  5. Przemysław Says:

    P.S. O Nirvanie może i coś będzie, choć trudno napisać coś nowego w tym temacie.

  6. nir,.fan Says:

    uwielbiam Kurta Cobaina- takie słowa wypowiadają wszyscy którzy słuchają
    Nirvany, ale czy oni rozumieją o co naprawde w tym chodzi?
    też słucham Nirvany i jest mi przykro że Kurt popełnił samobójstwo ale
    widocznie miał powody i trzeba to zrozumieć i nie można go traktować jak ćpuna
    Kurt Cobain-człowiek ,,Legenda”

  7. krtn Says:

    czyli każdy nastolatek słuchający Nirvany jest płytkim dzieciakiem nieznającym się na życiu? mam 17 lat, uwielbiam muzykę Nirvany od 3 lat i Kurt imponuje mi swoją osobą. Coś nie tak? Chyba mogę się nazwać fanką, mimo że nie próbuję po freudowsku rozkładać osobowości Cobaina… nie uważam że należy nim pogardzać, bo przedawkował – po prostu tego nie oceniam, bo to zbyt trudne dla mnie.

  8. kotLETOva Says:

    Mam niecałe piętnaście lat i od dobrych 4 znam postać Kurta i Nirvanę. Śmieszą mnie i irytują osoby (a znam takich kilka), które jeszcze półtora roku temu nie miały pojęcia kim on był, a teraz są „znawcami” jego muzyki, osobowości i życia. Chłopaki upodabniają się do niego, tzn. palą, bo nie mają własnego rozumu, zapuszczają sobie włosy (no dobrze, przeciw temu nic nie mam) i śpiewają piosenki, których nie rozumieją. Jest to godne pożałowania.

  9. Alice Says:

    Chyba każdy prawdziwy fan Nirvany powinien szanować Kurta i starać się zrozumieć go. od niedawna jestem ich fanką ale naprawdę lubię ich muzykę. Myślę że Kurt wiedział co robi, że miał powód do samobójstwa, skoro to zrobił, i tu zgadzam się nir,.fan, że nie należy go brać za ćpuna. W sumie facet miał ciężkie życie.. Kurt Cobain, no człowiek legenda po prostu. Wielbię go!

  10. ... Says:

    Myślę, że każdy kto śmieje się z Nirvany, Kurta, itp, to po prostu kolejny idiota nie znający się ani trochę na życiu…

Skomentuj

